ARDO: Specifické potřeby a požadavky na jednotný informační systém

Ardo 150S rozšiřováním firmy, akvizicemi, změnou technologie výroby a nástupem nových moderních postupů práce roste potřeba provoz maximálně zefektivnit. Mnoho společností se s expanzí dostává do situace, kdy je z dlouhodobého hlediska neudržitelné provozovat zastaralé a nekompatibilní informační systémy a je nutné implementovat taková řešení, která vychází vstříc specifickým požadavkům a potřebám společnosti.

Společnosti Ardo Austria Frost GmbH a ARDO Mochov, specialisté na mraženou zeleninu a ovoce, jsou součástí největšího producenta mražené zeleniny a ovoce v Evropě a více než 40 let působí v oblasti sklizně zeleniny a od roku 1977 také v oblasti mražení. V současné době skupina provozuje 14 továren po celé Evropě a vyváží do 52 zemí světa.

Expanze a potřeba nového informačního systému

S akvizicí rakouské firmy Austria Frost v roce 2008 získala společnost další rozsáhlé zpracovatelské a skladovací kapacity. S nárůstem počtu pracovníků, rozšířením výroby a se změnou pracovních postupů a technologií se společnost ARDO n. v. ocitla před zásadní výzvou. Cílem společnosti se společně s rozšířením výroby stalo sloučení technologicky zastaralých a vzájemně nekompatibilních informačních systémů z oblastí financí, obchodu, výroby i logistiky do jednoho moderního systému.

Požadavky na nový informační systém

Společnost ARDO je součástí specifického trhu a zároveň působí i za hranicemi České republiky, proto bylo nutné do požadavků na nový informační systém společně s maximálním využitím standardních funkcí systému v logistice a výrobě zahrnout i další oblasti.

Působnost na různých evropských trzích s sebou přinesla potřebu do systému zakomponovat požadavky české, slovenské a rakouské legislativy. Současně bylo zapotřebí odstranit nedostatečnou podporu pro operativní a strategické rozhodování celé skupiny ARDO a zefektivnit logistické procesy, do kterých bylo nezbytné zahrnout automatickou volbu skladového místa a řídicí systém pro pohyb palet. Pro potřeby skladu bylo vyžadováno zavedení automatizace s využitím čárových kódů ve skladech a výrobě, aby bylo možné sledovat detaily o výrobcích, polotovarech, surovině a zboží až na úroveň jednotlivých palet. Díky tomu mělo být dále umožněno sledovat pohyby zboží a detailní informace pro každou paletu – od umístění, šarže, množství, identifikace zboží až po datum spotřeby.

K dalším požadavkům patřilo propojení nového systému s plně automatizovaným mrazícím skladem SIVAPlan a potřeba převést na automatizovaný a bezobslužný proces vážení kamionů a dopravníků, které původně obstarávali čtyři zaměstnanci.

Řešení na míru společnosti VISITECH

Řešení ve společnostech ARDO Austria a ARDO Mochov zajistila společnost VISITECH pomocí nástavby systému MS Dynamics NAV. Implementací tohoto systému byl sjednocen informační systém do jednoho, což byl hlavní požadavek nového řešení. Veškeré specializované požadavky byly vyřešeny nasazením rozšiřujících modulů.

Nasazené moduly:

  • správce skladů (WMS – Warehouse Management System) se specializovaným řešením společnosti VISITECH;
  • online komunikace NAV se systémem SIVAPlan pro plně automatizovaný mrazící sklad
  • (cca 15 000 palet) přes datové rozhraní pomocí aplikačního serveru NAV;
  • automatické zakládání zastrečovaných palet s výrobky z paletizační linky do NAV;
  • automatické vážení kamionů se zbožím a dopravníků čerstvé zeleniny;
  • online aplikace pro sběr dat pomocí čárových kódů a mobilních terminálů odolávajících mrazu;
  • řízení aktivit řidičů vysokozdvižných vozíků s pomocí dotykových terminálů;
  • vizualizace výroby;
  • manažerské aplikace (MIS,BI) – obchodní statistiky nad zaúčtovanými doklady v NAV.
  •  

    Přínos nového řešení

    Nasazení informačního systému Microsoft Dynamics NAV do skupiny ARDO napomohlo ke snížení nákladů, optimalizaci počtu zaměstnanců a růstu obratu, a to v řádu desítek procent v prvním roce po nasazení. Implementací speciálních modulů došlo rovněž ke snížení náročnosti dílčích procesů, odstranění chybovosti a zvýšení rychlosti zpracování dat.

    „Systém Microsoft Dynamics NAV, díky integraci jednotlivých modulů, nám umožňuje v každém okamžiku zobrazit momentální stav činností jednotlivých úseků i celého podniku a jejich dopady pro ekonomický stav, čímž se mi zjednodušuje manažerské rozhodování. Vysoká variabilita systému a přidané know-how partnera vytvořilo řešení, které odpovídá specifikům i náročným požadavkům našeho byznysu.“

    Patrik Tomášek, finanční ředitel ARDO Mochov a Ardo Austria Frost

Log In or Register

// EOF